چ. مارس 12th, 2025

pmcm

پایگاه مرکزخبر کامپیوتر و موبایل

افت قیمت خودروهای چینی دیگر تفاوتی با خودروهای اروپایی و ژاپنی ندارد!

1 دقیقه خوانده شده

روند توسعه خودروسازان چینی و بهبود کیفیت محصولات آنها باعث شده روند افت قیمت خودروهای چینی بهتر از گذشته باشد. اکنون افت قیمت خودروهای چینی تفاوتی با افت قیمت خودروهای اروپایی و ژاپنی ندارد که نشان دهنده تغییر وضعیت این خودروها در بازار است.

حین کار، هر خودرو ارزش خود را از دست می‌دهد. کاهش ارزش خودرو به برند، مدل، شهرت و محبوبیت خودرو بستگی دارد. برندهای چینی هر سال محبوب‌تر می‌شوند؛ بنابراین فاصله افت قیمت آنها با رقبای اروپایی و ژاپنی به‌ازای هر سال کاهش می‌یابد.

تجزیه‌وتحلیل آمارهای مشترک گروه بیمه رنسانس و مرکز خریدوفروش خودرو Pango Cars در روسیه نشان می‌دهد افت قیمت خودروهای چینی نسبت به گذشته تغییر کرده است. اکنون می‌توان قیمت خودرو چینی دست‌دوم را با نمونه‌های اروپایی و ژاپنی مشابه مقایسه کرد؛ بنابراین خودروهای چینی در طول استفاده ارزش خود را به اندازه خودروهای اروپایی، کره‌ای، ژاپنی و روسی از دست می‌دهند.

روند افت قیمت خودروهای چینی و مقایسه با سایر برندها:

کشور سازنده سال اول مالکیت (درصد) سال دوم مالکیت (درصد) سال سوم مالکیت (درصد) سال چهارم مالکیت (درصد)
چین 11.00 12.90 10.80 10.20
جمهوری چک 7.80 8.50 9.20 6.30
فرانسه 10.80 10.10% 10.80 12.10
آلمان 12.40 12.00 11.90 14.30
ایتالیا 7.90 14.60 10.90 10.40
ژاپن 8.90 10.90 10.50 12.00
کره جنوبی 9.80 9.70 10.90 11.90
هلند 9.60 9.60 9.30 9.80
روسیه 9.50 10.50 10.80 12.70
سوئد 9.10 12.00 12.20 10.50
بریتانیا 10.10 16.30 14.70 13.30
آمریکا 10.10 12.30 13.60 16.80
افت قیمت خودروهای چینی

میانگین افت قیمت خودروهای چینی سال اول 11 درصد است. در مقایسه خودروهای فرانسوی 10.8 درصد، خودروهای آمریکایی 10.1 درصد، خودروهای انگلیسی 10.1 درصد، خودروهای روسی 9.5 درصد و خودروهای آلمانی 12.4 درصد از ارزش خود را در سال اول مالکیت از دست می‌دهند.

سال دوم، خودروهای چینی 12.9 درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند. برای مقایسه این رقم برای خودروهای آلمانی 12 درصد، خودروهای ژاپنی 10.9 درصد، خودروهای روسی 10.5 درصد، خودروهای فرانسوی 10.1 درصد و خودروهای ایتالیایی 14.6 درصد است.

خودروسازان چینی سال‌های اخیر به موقعیتی پایدار در بازارهای صادراتی خود، همچون ایران و روسیه، رسیده‌اند. بهبود خدمات و تجربه مثبت سایر مشتریان، دلایلی است که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان بیشتری به خرید خودروهای چینی علاقه‌مند شوند. خودروسازان چینی با افزایش چشمگیر تیراژ تولید، اکنون خودروهای بیشتر با هزینه کمتری تولید می‌کنند.

درباره تیم تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *