مقابله هوش مصنوعی با دزدی انیمه در ژاپن
1 دقیقه خوانده شدهژاپن برای مبارزه با دزدی اینترنتی انیمه و مانگا از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. در سال 2022 صنایع بازی، انیمه و مانگای ژاپن از فروش خارجی 4.7 تریلیون ین (30 میلیارد دلار) درآمد کسب کردند که تقریباً معادل صادرات ریزتراشهها به ارزش 5.7 تریلیون ین بود.
به گزارش سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری تکنا، ژاپن قصد دارد برای مقابله با وبسایتهای دزدی انیمه و مانگا که به گفته این کشور سالانه میلیاردها دلار از درآمد آن را از بین میبرند، از هوش مصنوعی استفاده کند. بر اساس گزارش یک گروه از ناشران داخلی ژاپنی، حداقل 1,000 وبسایت وجود دارد که به طور غیرقانونی دانلودهای رایگان از محتوای ژاپنی را ارائه میدهند که عمدتاً شامل رمانهای گرافیکی مشهور جهانی مانگا است.
اما طبق طرح آزمایشی 300 میلیون ین (2 میلیون دلار) که توسط سازمان فرهنگی توکیو پیشنهاد شده است، هوش مصنوعی از سیستم تشخیص تصویر و متن برای جستجوی سایتهایی که کتابهای مانگا و انیمه را به طور غیرقانونی منتشر میکنند، استفاده خواهد کرد.
“مالکین حقامتیاز منابع انسانی زیادی را صرف تلاش برای شناسایی دستی محتوای دزدی آنلاین میکنند” این سخنان را کیکو مومی، مقام رسمی این سازمان به خبرگزاری AFP در روز سهشنبه گفت.
با این حال، این سازمان اعلام کرد که مدرسان انسانی به سختی میتوانند با محتوای غیرقانونی که به طور پیوسته گسترش مییابد، همگام شوند. این طرح در درخواست بودجه تکمیلی این سازمان برای سال مالی جاری که در ماه مارس به پایان میرسد، گنجانده شده است. این ایده الهامگرفته از پروژه مشابهی در کره جنوبی است و در صورت موفقیت، میتواند به سایر فیلمها و موسیقیهای به اشتراک گذاشتهشده غیرقانونی نیز تعمیم یابد.
ژاپن که مهد داستانهای کمیک و انیمهای مانند “درگن بال” و مجموعه بازیهایی از جمله “سوپر ماریو” تا “فاینال فانتزی” است، صنایع خلاقانه خود را به عنوان موتور رشد اقتصادی، برابر با صنایع فولاد و نیمهرساناها، میبیند.
در استراتژی اصلاحشده “Cool Japan” که در ژوئن منتشر شد، دولت اعلام کرد که هدف دارد تا صادرات این داراییهای فرهنگی را تا سال 2033 به 20 تریلیون ین (130 میلیارد دلار) افزایش دهد. ناشران ژاپنی میگویند که حدود 70 درصد از وبسایتهای دزدی که محتوای ژاپنی را ارائه میدهند، به زبانهای خارجی از جمله انگلیسی، چینی و ویتنامی فعالیت میکنند.
در سال 2022، صنایع بازی، انیمه و مانگای ژاپن از خارج 4.7 تریلیون ین (30 میلیارد دلار) درآمد کسب کردند که تقریباً معادل صادرات ریزتراشهها به ارزش 5.7 تریلیون ین است.