در سایت پرشام مارکت
در كل اينترنت

دسته بندی محصولات فروشگاه

  • ثبت نام فروشنده
  • ثبت نام همكار تبليغاتي
  • رهگيري سفارش

آخرین محصول خریداری شده

سامسونگ گلکسی J3 مدل 4G

سامسونگ گلکسی J3 مدل 4G
  • 605,000 تومان

خبر : بازار داغ تخفیف‌ های نوروزی ، پاساژ‌ های موبایل و کامپیوتر

1394/01/09 - 08:15:33
در آخرین روزهای سال رفت‌ و آمدها در پاساژ‌های موبایل و کامپیوتر، نوید کسب و‌ کاری پر رونق را نمی‌دهد. گویا در شرایط فعلی اقتصادی برخی مشتری‌ها تامین نیازهای IT را به زمان دیگری موکول کرده‌اند؛ اما بازار تخفیف‌هایی نوروزی داغ است.


 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، هر بازار رفتار و زمان‌بندی مختص به خود را دارد که در زمان‌هایی مشخص از سال بازار خوب و پررونق است و در زمان‌هایی نیز کم‌رونق و بی‌مشتری است. مانند بازار شیرینی و شکلات که شب عید سکه می‌شود و بازار آش و حلیم که ماه‌ رمضان پر رونق است. اما شب عید از گذشته بازار خوب تمام اصناف بوده است.

به رسم همیشگی و به اعتقاد کسبه بازار ، هر ساله در بازار کامپیوتر و IT نیز نیمه دوم سال شرایط از نیمه اول سال بهتر می‌شود.

درست یک هفته به آغاز سال نو، حال و هوای عید به بازار کامپیوتر و موبایل نیز سرایت کرده است. البته انتظاری که کسبه از شب عید داشتند فراتر از وضعیت کنونی بوده است؛‌آنها می‌گویند بازار امسال حال و هوای عید ندارد.

سید مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران سه عامل «اولویت ‌بندی نیازها در بازار شب عید»، « کمبود نقدینگی در اختیار مردم» و «نامشخص بودن شرایط سیاسی» را بر بازار IT موثر می‌داند.

او می‌گوید: در حال حاضر فروش کالاهای سرمایه‌‌ای مانند PC و تبلت از دستگاه‌‌های پر مصرف مثل مادربردها، دستگاه ‌های کپی و پرینتر بهتر است.
*مشوق‌های سنتی فروش شب عید

در ماراتن پایان سال، مطابق رسم هر ساله رقابت در بازار برای کسب سهم بیشتر از فروش جدی تر شده است؛ ارائه کنندگان محصول و برندهای مطرح بازار IT جشنواره‌های متعدد برای فروش کالا ترتیب داده‌اند و مشتری‌ها را به خرید تشویق می‌کنند.  اغلب این جشنواره‌ها نیز برای ارائه زمان کافی به مشتری‌ها تا اواسط یا پایان فروردین ماه زمان دارند.

در این میان همواره سوی دیگر رقابت تنگاتنگ کسبه در بازار،‌ افزایش قدرت انتخاب و چانه‌زنی مشتری و بهبود مشتری مداری است.

گشتی در پاساژهای فروش کامپیوتر، IT  و موبایل از تاثیر جشنواره‌های نوروزی در ترغیب مشتریان به خرید حکایت دارد. برای مثال به خریداران نوت بوک های دو برند پنج شمش طلا هدیه می‌گیرند.

شرکت دیگری نیز در جشنواره نوروزی خود به خریداران تبلت، نوت بوک، کامپیوتر بدون کیس (All-in-One) وکامپیوتر رومیزی (Desktop) از ۲۸ بهمن ۹۳ تا پایان فروردین ۹۴ هر هفته ۲۰ تبلت هدیه می‌دهد.

علاوه بر این، یک شرکت کره ای نیز در آستانه سال ۹۴، فروش گوشی موبایل در دفاتر پست بانک را به بازار خود اضافه کرده است. این شرکت برای اینکه گوشی‌های خود را بیشتر دسترس مصرف کننده‌ها قرار دهد، طرح فروش گوشی در ۱۴۰۰۰ دفتر پست بانک شهری و روستایی را اجرا کرده که اکنون در فاز نخست فروش گوشی در ۱۰ هزار دفتر پست بانک آغاز شده است.
* جشنواره‌های خرید اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی نیز از غافله فروش شب عید عقب نمانده‌اند و پای به پای بازار سنتی در فروش و سهم بازار شریک می‌شوند. همچنان که رفته رفته افزایش معضلات شهری از جمله ترافیک، نبود جای پارک و آلودگی در ترویج فرهنگ خرید اینترنتی موثر بود و در نتیجه آنها به تدریج سهم خریدهای اینترنتی در خریدهای مردم افزایش یافته است. این میان از فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات IT و محصولات دیجیتال می‌توان از پیشگامان توسعه و ترویج خرید و فروش اینترنتی یاد کرد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این راستا با هدف گسترش و نهادینه سازی فرهنگ خرید اینترنتی و رونق کسب و کار امن در فضای مجازی، برای دومین سال پیاپی از ۱۸ تا ۲۵ اسفندماه امسال در قالب سایت eshopfest.ir جشنواره هفته خرید اینترنتی و نخستین دوشنبه بازار اینترنتی کشور را برپا کرده است.

در این جشنواره کسب وکارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی کشور حضور دارند و کالاها با ۳۰ تا ۳۵ درصد تخفیف ارائه می‌شوند.  اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نظارت بر کیفیت و قیمت در این طرح را بر‌عهده دارند.

بنابراعلام مسئولان دولتی، پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۳ حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان خرید از طریق اینترنت انجام شود که این رقم نسبت به سال ۹۲ با رشد ۲۲۹ درصدی مواجه خواهد بود.
*سهم فروش موبایلی و اینستاگرامی در بازار شب عید

اما اخیرا بازار شب عید،‌ فعالان تازه‌ای نیز پیدا کرده است؛ کسب‌و کارهای کوچک شبکه‌های موبایلی که چندی است جای خود را بین شهروندان باز کرده‌اند، به تبعیت از بازار سنتی و الکترونیکی، آماده فروش شب عید شده‌اند. در این میان شبکه موبایلی اینستاگرام به دلیل ماهیت تصویرمحوری، سهم ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

در این میان سهم تجهیزات و لوازم جانبی در فروش شبکه‌های اجتماعی بسیار پرتنگ تر است. البته این روش نیز فعلا سختی‌های روش فروشگاه‌های اینترنتی را پشت سر می‌گذارد؛ مانند اوایل ایجاد کسب وکارهای آنلاین، تردید از اطمینان و اعتماد به خریدهای اینستاگرامی نیز بین مردم وجود دارد.
*تامین نیازهای IT به زمان دیگری موکول شده است

با تمام این مشوق‌ها، جمعیت حاضر در پاساژ‌های موبایل و کامپیوتر در آخرین روزهای باقی مانده از سال که نشانه‌ای از اوضاع بازار است، نوید کسب و‌کاری پر رونق و پویا را نمی‌دهد.

به نظر می‌رسد شرایط اخیر اقتصادی سرانجام برخی از نیازهای IT شهروندان را کمرنگ‌تر و به زمان دیگری موکول کرده است

1394/01/09 - 08:15:33
برچسب هاي خبر :



شما اولين نفري باشيد كه نظر ارسال مي كند.

فرم ثبت نظر

نام و نام خانوادگی
ایمیل
وبلاگ
نظر و کامنت
كد امنيتي


پیشنهادات این بازدید

قاب نوکیا C2-03

قاب نوکیا C2-03
  • 15,000 تومان

باتری اصلی نوکیا BP-6M

باتری اصلی نوکیا BP-6M
  • 17,000 تومان

گارد هواوی G750

گارد هواوی G750
  • 16,000 تومان

باتری تجاری سونی اریکسون BST-37

باتری تجاری سونی اریکسون BST-37
  • 6,000 تومان

پشتیبانی

این سایت را حمایت می کنم
ابزار و قالب وبلاگبیست تولز

گوگل پلاس

فروشگاه اینترنتی پرشام مارکت