![]() |
![]() |
![]() |
بر اساس گزارشهای تأییدشده، سال گذشته دو بار و درمجموع ۳ ساعت سرویسها و خدمات تی-موبایل در سراسر امریکا قطع شد و بیش از ۵۰ میلیون کاربر موبایل نتوانستند از تماس با شماره تلفن ۹۱۱ (تماس اضطراری) بهرهمند شوند. ظاهرا تی-موبایل مبلغ جریمه را پذیرفته است.
مطابق قوانین تجارت فدرال، کمپانی مذکور باید مشتریان خود را در جریان قطعی قرار میداده است (بر اساس آییننامهFCC) اما نتوانسته است چنین کاری کند و اینک کمیسیون تجارت فدرال برای جلوگیری از حادثه مشابه جریمه سنگینی را برای تی-موبایل در نظر گرفته است.
«تام ویلر» رئیس این کمیسیون باز بودن خط تماس اضطراری ۹۱۱ برای هر آمریکایی را واجب دانست و از اپراتورها خواست تحت هیچ شرایطی جان هموطنان را با قطعیهای مشابه به خطر نیندازند.
گفتنی است هر ساعت ۲۴۷۰۰ امریکایی از طریق موبایل با ۹۱۱ تماس می گیرند.
اوایل سال میلادی جاری اپراتور ورایزون نیز بدلیل قطعی ۶ ساعته سرویس های خود در آوریل ۲۰۱۴ محکوم به پرداخت ۳٫۴ میلیون دلار جریمه شد.
جان لگری مدیر اجرایی تی-موبایل